Sprytne reklamy w komunikatorach
Reklama w komunikatorach może być bardzo skuteczna, ale jest i przy tym niesamowicie ryzykowna, ponieważ gdy będziemy zbyt nachalni, zrazimy do siebie odbiorcę. Jej zaletą jest to, że bardzo szybko i w zupełności za darmo możemy kontaktować się potencjalnymi naszymi klientami.
Oczywiście, najczęściej korzystają z nich ludzie młodzi, którzy raczej sceptycznie nastawieni są do wszelkiego typu reklam, gdyż uważają je za denerwujące, dlatego bardzo trudno ich jest sobie zjednać. A, więc osoba podejmująca się tego typu promocji musi być odpowiednio do tego przygotowania, rozumieć mechanizmy kierujące postępowaniem młodzieży, gdyż wtedy będzie mogła ją przekonać do swojej oferty.
Jednym z narzędzi reklamy w komunikatorach jest avatar, czyli wizerunek danej osoby w sieci. Możemy go samodzielnie tworzyć, a co najważniejsze promować firmę za pomocą odzieży, gadżetów w tle, towaru niby przypadkiem leżącego obok. Jest to sprytny sposób reklamowania, gdyż nie zachęca się kogoś bezpośrednio do zakupu danego produktu, a więc nie razi on nikogo.
Poza tym, do reklamy wykorzystywane są opisy użytkowników komunikatorów, typu kliknij link i wygraj ciekawe nagrody. Nic nas to nie kosztuje, więc choćby z ciekawości zobaczymy, jakie prezenty możemy otrzymać, a także być może zachęcimy do uczestnictwa w konkursie swoich znajomych.
Zainteresowaniem cieszą się także reklamy, które zachęcają internautów do interakcji, różnią się one od ich tradycyjnych odpowiedników, przez co są ciekawsze i trafiają do odbiorcy.
Warto też dodać to, że gdy będziemy odbierani przez użytkowników jako osoby godne zaufania, poleconą nas innym ludziom, którzy być może zechcą dołączyć do grona naszych znajomych, a w ten sposób możemy zyskać nowych klientów.
Z pewnością, promocja na komunikatorach nie należy do najłatwiejszych, gdyż wymaga dużej wiedzy, pomysłowości i umiejętności nieprzekraczania granic prywatności innych użytkowników.