Promocja na Facebook Twitter Instagram Pinterest Snapchat
Od jakiegoś czasu ogromną popularnością cieszą się portale społecznościowe takie jak nk.pl, Facebook, Grono.net, Twister, GoldenLine, które mają miliony fanów, nawet na całym świecie. Fakt ten zauważają także firmy oferujące liczne produkty i usługi i, dlatego coraz częściej promują się właśnie na nich.
Niewątpliwą zaletą reklamowania się na tychże portalach jest możliwość dotarcia ze swoją ofertą do większego grona odbiorców, a co za tym idzie pozyskania nowych klientów.
Poza tym, dzięki tej formie promocji obniżamy koszty marketingu, gdyż możemy za darmo założyć prawdziwe konto, na którym będziemy prezentować naszą ofertę, a także dyskutować na jej temat i zapoznawać się z opiniami naszych znajomych, którzy mogą się stać potencjalnymi naszymi klientami. Ich uwagi mogą być bardzo przydatne dla nas, gdyż pozwolą ulepszyć oferowane produkty bądź wprowadzić ewentualne zmiany w zakresie ich produkcji czy sprzedaży.
Jeżeli, chcemy, aby nasza reklama była naprawdę skuteczna, to powinniśmy wykupić baner, który z pewnością przyniesie wymierne skutki, zwłaszcza gdy będzie pokazywał się w głównym oknie, co może się też wiązać z niemałymi wydatkami.
Oczywiście, osoby podejmujące się promocji na portalach społecznościowych muszą być odpowiednio do tego przygotowane, gdyż każda reklama powinna być pieczołowicie opracowana. Poza tym, nasi odbiorcy muszą mieć wrażenie, ze są dla nas najważniejsi, a nie jesteśmy nastawieni tylko na zysk za wszelką cenę.
Niedopuszczalne jest to, by internautów atakować nachalnie tekstami promocyjnymi, gdyż to może prowadzić do irytacji, a wtedy na pewno nie osiągniemy zamierzonego efektu. I do tego jeszcze, może na tym ucierpieniem nasz wizerunek, gdyż nikt nie lubi, gdy mu się wciska produkt na siłę.
W związku z tym, że w sieci funkcjonuje wiele różnych portali, ważne jest to, aby promować się na tych, które są zbliżone tematycznie do działalności naszej firmy. Trzeba zaznaczyć także to, że konta użytkowników są niczym ich wizytówki, po którym możemy poznać np. ich hobby, a więc mamy od razu rozeznanie, czy taka osoba będzie zainteresowana naszą ofertą.
A, więc jeśli promocja na portalach społecznościowych będzie odpowiednio przemyślana trafi do wielu osób i przyniesie nam ogromne zyski, także zwiększy się grono naszych klientów.