Marketing społeczny i polityczny w internecie
Marketing polityczny zajmuje się kreowaniem pozytywnego wizerunku polityków. W związku z tym, że to zadanie nie jest łatwe, gdyż większość wyborców nastawiona jest negatywnie do ich obietnic, wielu specjalistów od tworzenia pozytywnego obrazu członków partii doszła do w wniosku, że idealnym źródłem promowania działaczy politycznych jest Internet.
Oczywiście, najczęściej mamy do czynienia z marketingiem politycznym w sieci podczas wyborów, ale to nie znaczy, że nie jest on prowadzony w innym okresie. Niewątpliwie jego zaletą jest zasięg, gdyż dzięki niemu można dotrzeć do większej liczby wyborców o każdej porze dnia i nocy.
Poza tym, tradycyjne metody promocji się nie sprawdzają, gdyż podczas kampanii wyborczej mamy do czynienia z wieloma plakatami reklamującymi różnych polityków, na które tak naprawdę niewiele osób zwraca uwagę, gdyż są one wszędzie np. na bilbordach, autobusach, budynkach. Natomiast w sieci, możemy być zauważeni, jeśli nasza reklama będzie kreatywna, oryginalna i przemawiać do wyborców. Dlatego często zamieszczane w Internecie spoty odbywają się w niezwykłej scenerii np. wysoko w górach.
Ostatnio, coraz częściej politycy promują się poprzez redagowanie blogów, na których przedstawiają swoje programy wyborcze, komentują ostatnie wydarzenia i wchodzą w polemikę ze swoimi przeciwnikami. Jeżeli blog będzie prowadzony w sposób rzeczowy, nie będzie miał formy politycznej utarczki z działaczami opozycyjnych partii, a także nie będzie zawierał obraźliwych i wulgarnych wypowiedzi na temat innych osób, to dany polityk może zyskać sobie sympatię wielu ludzi.
Warto też dodać to, że niektórzy politycy starają się ocieplić swój wizerunek poprzez zakładanie kont na portalach społecznościowych, gdzie do ich grona znajomych może dołączyć każdy wyborca.
Trzeba wspomnieć o tym, że w ramach marketingu politycznego kandydaci np. na prezydenta zapraszają do współpracy znanych artystów, z którymi kręcą teledyski królujące później w sieci.
Jak widać, aby odnieść sukces w polityce, trzeba w swej promocji wykorzystywać dobrodziejstwo XXI wieku, jakim jest Internet.