Marketing internetowy w praktyce
Marketing w sieci ma na celu promocję produktów i usług w Internecie oraz pozyskanie nowych klientów. Jest do zadanie dosyć trudne w związku z dużą konkurencją na rynku. Dlatego większość firm zwykle ogranicza się do kilku sprawdzonych narzędzi, za pomocą których reklamuje swoją ofertę.
Po pierwsze, marketing internetowy w praktyce głownie opiera się o tworzenie serwisów internetowych, które są jakby wirtualnymi oknami do firmy. Zaletą tej formy promocji jest to, że zawierają one nie tylko strony z opisem oferowanych produktów i usług, ale także dział dystrybucyjny. A, co najważniejsze zyskujemy informacje na temat upodobań klientów i możemy przedstawiać im propozycje dostosowane do ich indywidualnych potrzeb.
Poza tym, bardzo często stosowanym narzędziem marketingowym jest reklama, która może także odsyłać do serwisu firmy i mieć wpływ na kreowanie pozytywnego wizerunku danego przedsiębiorstwa. Jeśli jest odpowiednio sformułowana i posiada innowacyjną formę przekazu, może być bardzo skuteczna.
Inną działalnością w ramach marketingu internetowego jest wysyłanie za pomocą poczty elektronicznej biuletynów zawierających informacje o działalności danej firmy. Mogą one także zawierać fachowe porady dotyczące określonej branży lub być wzbogacone o odsyłacze kierujące np. do strony naszego sklepu internetowego. Dzięki nim możemy rozpropagować naszą markę, zyskać klientów i zaoszczędzić pieniądze, które trzeba było przeznaczyć na druk tradycyjnych folderów reklamujących.
Warto też dodać, że w celu prezentacji własnej oferty często wysyła się komunikaty marketingowe na pocztę elektroniczną. Mogą zawierać one sugestie co do zakupu danych produktów, informacje o promocjach i nowych towarach w ofercie. Jednak nie można klientów zasypywać zbyt często nowymi wiadomościami, bo może być to denerwujące działanie i nie będą ich w ogóle czytać, tylko od razu umieszczą je w koszu.
Trzeba też zaznaczyć, że formą promocji jest także dbanie o stałych klientów, w tym celu tworzone są programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe, w ramach których lojalni klienci są nagradzani prezentami lub upustami za polecenie danej firmy innym osobom.
Natomiast, jeśli ktoś dalej nie ma pomysłu na to, jak zaistnieć w sieci, może skorzystać z licznych publikacji na temat marketingu internetowego w praktyce, które z pewnością będą pomocną lekturą.