Warning: file_put_contents(): Only 0 of 7758 bytes written, possibly out of free disk space in /home/dxf/public_html/zmx.pl/wp-content/plugins/comet-cache/src/includes/traits/Plugin/InstallUtils.php on line 349
Cennik usług promocyjnych i reklamowych w internecie | Skuteczne działania marketingowe online

Ile kosztuje promocja w sieci?

W związku z tym, że obecnie na rynku mamy szeroki wybór produktów, ich producenci często się muszą niemało namęczyć, aby sprzedaż dany towar czy usługę. W tym celu próbują, jak najlepiej przedstawić ich zalety, a najdoskonalszym narzędziem naddającym się do tego jest reklama, która potrafi zdziałać naprawdę wiele, gdy jest skuteczna.

Jednak wielu firm nie stać na to, aby reklamować się w tradycyjnych środkach masowego przekazu jak telewizja czy prasa. Dlatego coraz częściej korzystają z Internetu, gdyż promocja w sieci jest o wiele tańsza, a poza tym dociera do wielu odbiorców o każdej porze dnia i nocy.

Oczywiście, nie da się jednoznacznie określić wysokości ceny reklamy w Internecie, gdyż jest ona uzależniona od wielu warunków. Po pierwsze, decydujące znaczenie ma wielkość kampanii reklamowej, im większy zasięg, tym więcej trzeba za nią zapłacić, podobnie jak w przypadku reklam specjalistycznych, gdyż posiadają one węższe grono odbiorców. Ale jeśli podpisujemy umowę długoterminową, to możemy liczyć na znaczne upusty.

Najczęściej stosowanym miernikiem pozwalającym ustalić cenę reklamy jest koszt banera, który liczony jest za 1000 odsłon. Ostatnio sięga on nieco powyżej 100 złotych. Jak widać w bardzo prosty sposób można obliczyć, ile będzie kosztowała nas promocja na portalach, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. W ich wypadku za dzienną promocję czasami trzeba by było zapłacić kilkadziesiąt tysięcy złotych, jednak w praktyce przy dużych zleceniach można liczyć na rabaty, nawet do 50 %.

Natomiast mniejsze firmy, które nie dysponują wielkimi sumami, które mogłyby przeznaczyć na promocję , mogą skorzystać z reklam np. na blogach, które także cieszą się dużą popularność lub z pozycjonowania stron SEO, dzięki któremu nasza strona będzie lepiej widoczna dla witryny internetowej. Usługa jest dosyć niedroga, gdyż jej koszt waha się w przedziale od kilkudziesięciu do tysiąca złotych.

Poza tym, możemy jeszcze skorzystać z mailingu, którego koszt wynosi około pięćdziesięciu złotych za wysłanie 100 tysięcy wiadomości. Ale trzeba wspomnieć o tym, że ten sposób promocji jest mało skuteczny.

Prawda jest taka, że są produkty, których wcale nie trzeba bardzo reklamować, gdyż sprzedają się jak świeże bułeczki, ale są i takie, na których promocję potrzeba wiele nakładów pieniężnych, nawet jeśli decydujemy się na ich promowanie w sieci.